Scoala Viitorului             Multimedia si scoala viitorului

(Prezentare realizata in vederea participarii la Primul Curs National de Publicatii Electronice, Bucuresti, ianuarie, 1999)

Manager proiect:

Prof.Mariana Gabriela Hudrea, Liceul Teoretic"Mihai Eminescu", Baia Mare

Asistenti proiect:

Ing. Codrin Ghitescu, TechnoCad S.A.

Ing. Petre Mitru, ReMMed-Romania

Prezentare generala

Din dorinta de de a grabi procesul de introducere a mijloacelor Multimedia in predarea la clasa, in cadrul Liceului Teoretic "Mihai Eminescu" din Baia Mare se deruleaza un proiect, in colaborare cu TechnoCad (Centru de Sprijinire Tehnologica) si ReMMed-Romania (Asociatia "Retea multidisciplinara pentru mediu,evolutie si dezvoltare).

Beneficiarii sunt: elevii de la clasele postliceale- secretari-operatori computere si profesorii care colaboreaza la acest proiect

S-a optat pentru alegerea acestui grup pilot datorita necesitatii existente pe piata locala.

Obiectivul proiectului:

pregatirea in domeniul tehnologiilor moderne computerizate (editare/tehnoredactare/comunicare) a elevilor- clase postliceale si liceale.
Prezentarea unor instrumente utile si moderne pentru viitoarea lor profesie.

Durata proiectului:

Un an scolar, in care elevii beneficiaza de cursuri teoretice (prezentate modern), practica pe computere in sala de training de la TechnoCad, dotata cu o retea de calculatoare ultramoderna, dupa standardele AotoDesk Training Center- autorizat de firma AutoDesk-US.

Ei isi insusesc, pe langa redactarea textelor in format electronic, si modalitatea de utilizare a Internetului si a postei electronice.

De asemenea sunt initiati in tehnici de prezentare moderne- stil PowerPoint, WWW, HyperText.

In perspectiva, datorita ambientului si a preocuparilor TechnoCad Center este previzibila prin introducerea unor teme noi legate de:

Producere-editare CDuri Multimedia
CAD/CAM/CAE
GIS,etc.

Rezultatele obtinute intr-o perioada scurta sunt incurajatoare, elevii aratand un interes deosebit fata de acest gen de activitati.

Faza finala a proiectului presupune urmarirea (monitorizarea) activitatii absolventilor in viitoarele locuri de munca, pentru a aplica feed-backuri corectoare la programa actuala.

Rezultatele colaborarii de pana acum ne incurajeaza sa initiem,in etapa a II-a a proiectului, un sistem de cursuri pentru profesorii interesati in introducerea computerului ca mijloc didactic in procesul instructiv -educativ.

In etapa a II-a se poate prevedea- daca piata locala o va cere, o dezvoltare a activitatii de training Multimedia pentru potentialii clienti comerciali.

5 ianuarie 1999

Baia Mare